Tvorba map

rady o grafike, kniploch, pedáloch, inštaláciach, misiotvorbách, ....
Lenochod
Brigádny generál
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: Pi, 31. Aug 2007, 13:43
Bydlisko: Most,Česká republika
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lenochod » Št, 11. Sep 2008, 17:55

Mapy pro dogfight
Hlavním aspektem při tvorbě map pro dogfight je mít povědomí o tom pro jakej server mapu tvořítě, jestli pro hostovací nebo pro dedikovaný server to také rozhoduje o tom kolik se na ten server mùže připojit lidí.Pakliže uděláte mapu pro hostovací server s maximálním počtem lidí napřiklad 12 a ta bude moc velká kde budou letiště moc daleko od sebe což znamená že poletíte nějakých 20 minut k cíli kde vás možná sundá flak a vy si ani neškrtnete tak je zde velká šance že se lidi odpoji nebo budou remcat a podobně ( což znám z vlastní zkušenosti).Na druhou stranu pokud dáte zase letiště moc blízko u sebe tak si koledujete o takzvanou zabijačku a to nemyslim jen to že nad vašim letištěm bude pořád někdo otravovat a vy nebudete mít ani čas nastoupat, ale hlavně mi jde o flaky ano o kanony co mají chránit vaše letiště nebo jiné vámi vybrané cíle , pokud jsou letiště nebo nepřátelské pozemní jednotky moc blízko u sebe hrozí vám že protiletadlová palba bude neustále střílet a to buď po vzdušných cílech nebo po pozemních (samozřejmě v závislosti kolik flaku na mapu dáte) což zrovna hráčùm se slabším připojením nebude dělat dobrotu.Podle mé zkušebnosti je dobré mít nepřátelské základny od sebe vzdálené z hruba 4 čtverce podle velikosti mapy, to dává možnost umístít zde i nějaké ty pozemní jednotky případně lodě atd.
Pokračování příště....

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Ivco » Pi, 12. Sep 2008, 06:23

aj v nasich niektorych mapach na dogfig a aj coop sa vyskytuju chyby ktore spominas.
vela protivzdusnej, pozemne jednotky blizko seba a ak aj blizko seba ak sa tam ma jednat o pozemny boj tak by mali bit tak aby bolo jasne na ktorej strane frontu su, ku komu patria.
aby si nemusel pocas letu do detailu studovat mapu ci ten alebo onen tancik patri k modrym ci cervenym ked si pod palbou pozemnou a pod utokom zo vzduchu.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Lenochod
Brigádny generál
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: Pi, 31. Aug 2007, 13:43
Bydlisko: Most,Česká republika
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lenochod » Pi, 12. Sep 2008, 16:34

Flaky:
Pokud děláte mapu a chcete aby to bylo alespoò trochu realné tak na mapu umístíte asi i protiletadlové zbraně no a zde je ten kámen úrazu.Pokud dáte flaku moc budete ryskovat potíže při zaplnění serveru a zase naopak pokud ho tam nedáte vùbec tak to bude docela nuda.Já osobně když tvořím mapu tak flak dávam asi takhle, k letišti umístím 2 kanony vetší ráže např. 88,85,76mm dál umístím k dráze jeden 20mm kanon a jeden kulomet třeba na podvozku auta (Gaz4xmaxim7,62,SdKfz251 atd.) nebo tam místo 20mm kanonu dát dva kulomety tyto menší protiletecké zbaně se perfektně hodí k prozrazení polohy nepřátelského letounu což je bezva. :wink: No a pokud máte na mapě pozemní jednotky tak i k těm dávám nějakou tu ochranu nejlépe ty kulometné zbraně já dávám tak 2-3ks na jednu kolonu maximálně, dùležité je dodržovat rozestupy tych zbraní tak aby jste jednak snížili možnost jejich zničení během jediného útoku a taky to tak nebude zatěžovat.Pokud třeba mám větší mapu a na jedné straně mám třeba obránce podél fronty, většinou umístím do tohoto prostoru jen kulometné flaky přičemž jich tam dám víc, ale dělám větší rozestupy než když je dávám ke koloně aut, atd.Obecně platí čím menší mapa a čím blíže máte letiště u sebe tím méně flakù tam dávejte.

Německé flaky
Flak30_20mm tento flak se hodí k letišti (dávám tam max.1)
Flak38_20mm tento flak se hodí k letišti (dávám tam max.1)
Flak18_37mm tento flak nedávám vùbec, moc zatěžuje server.
Flak18_88mm hodí se k letišti a k obraně strategických cílu atd.( větší rozestupy a nejlépe ve spolupráci s menším flakem, na letiště dávám max.2-3ks)
OpelBlitzMaultierAA 20mm - hodí se ke koloně na letiště atd dávám max.1(pozor neumisťovat blízko aut, lehce je zničí)
SdKfz251 - dávám na letište ke kolonám prostě všude kde potřebuju samozřejmě v rozumné míře, ale moc nezatěžuje.
SdKfz6Flak37 - tento flak nepoužívám (zatěžuje server)
Tatra_OA30 - stejné jako Sdkfz251
Nimrod - bezva flak, ale nepoužívám (zatěžuje server)
Wirbelwind - super flak se 4x30mm kanony ( hodně zatěžuje server)
Coelian - nepoužívám zatím jsem ho nikdy nepoužil ale asi taky bude zatěžovat server.

Spojenecké,ruské AA:
Maxime - kulomet, v pohodě dávám všude kde potřebuju ( s rozumem)
Maxime4 - 4xkulomet, také dávám kde potřebuju max.2-3 k jedné koloně nebo na letiště.
AA-25mm - tento flak moc nedávám ale hodí se na letiště atd (max.1)
AA-76mm - perfektní flak vysoká rychlost, střílí víše než 88mm.(max.2-3)
AA-85mm - dobrej flak ,hodí se na letiště,obraně cílù atd. (dávám max.2-3)
ZIS5_AA - 20mm protiletecký kanon (dávám na letiště,ke kolonám atd. dělám rozestupy max.1 k jednomu cíli.)
MaximeGAZ - 4xkulomet na podvozku auta (dávám kam je třeba, rozumě)
M3A1_APC - 1x 50calMG_US na autě ( zatím jsem ho moc nedával, ale je to velkorážný kulomet)
M16_US - 4x 50calMG_US na autě ( moc nedávám max.1 zatěžuje středně)
Bofors_40mm_US ,UK - dobrý flak, ale zatěžujeserver.
StBofors_40mm_US,UK - dobrej flak, zatěžuje server.
DShKAA - kulomet , dávám kam je třeba ( moc nezatěžuje)

BP_Tyrl
Desiatnik
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Ne, 31. Aug 2008, 08:54

Príspevok od užívateľa BP_Tyrl » St, 17. Sep 2008, 08:00

Ahojky, zajímavé téma, tak se taky připojím se svojí trochou do mlýna. :D Vzdálenost od letiště k cíli, kterou jsou schopni zvládnout dogfighteři a překousnout realhardcoráři jsou dva čtverečky. Letiště - dva čtverce - cíle. Mùže být o čtvereček víc. O čtvereček míò mùže být maximálně hodně na začátku války, když jsou na mapě PZL, J8A a podobní svižníci. Roury snesou třeba pět čtverečkù. Nepřátelské letiště je optimální dát co nejdále od sebe, aby bylo ekonomičtější letět na cíle než na vulching. Jinak až dorazí 3IAP/BAP tak vám udělá ze startu a přistání peklo.

Co se týče flaku, tak standartně používám tři 20 mm a tři 88 mm flaky. Základ je samozřejmě, aby se soustředění flaku nepřekrývala a nestřílelo víc jak jedno na jednou. Pokud mám pocit, že je někde výhodné chránit úporněji přidám těžký flak, který nezùsobuje lagování. Jakýkoli menší počet flaku je lehce likvidovatelný a tudíž pouze symbolický. Do kolon strkám také minimálně tři pojízdné flaky a pokud je poblíž vesnice, tak těžký flak do vesnice. Poloha u vesnice (městečka) je výhodná. Bombři nemusejí zoufale a nakvašeně hledat ve špenátu hrst volně ložených tančíkù. Těžké dělostřelectvo ve vesnici mùže mít úplně jiné úkoly než hlídat kolonu ( uprostřed pole ho těžko obhájíte) a navrch šikovně zašitá 88ka mezi chalupama mùže unikat odhalení a vesele škodit až do konce mapy. Pokud jí nezakopete. Takže lehké flaky na ploše a na letišti pěkně do okopù, stejně je každý najde, ale alespoò je hned tak nerozebere. Těžký flak buď do okopu, nebo do vesnice bez okopu. Leda by mělo být cílem ho najít a zničit. Pak se vyplatí dát k němu kulometík, který neublíží, ale upozorní.

Co se týče lodního flaku je nutné být více než opatrný. Je nemilosrdný a ukrutně laguje po celé mapě. Proto nastavuji zkušenost lodě na minimum a dobu nabíjení z jedničky od deseti sec. výše. Taky se dá nastavit aby se loď probudila až za určitý čas, nejlépe po skončení mapy., Takže pokud potřebujete na mapě víc jak jednu letadlovku je dobré tu druhou dát do palebné ochrany té první a jí samotnou uspat, nebo jí dát dobu nabíjení alespoò dvě minuty, jinak je z mapy lagfest, viz tichomořské mapy na AH.

Přieditováno:

Samotná složka xxx.mis by pro online neměla být větší než 100kb. Jináč bude lagovat . čím míò, tím líp. čím větší a domečkovatější mapa tím míò dává prostoru pro vaší tvorbu. čím menší a jednoduší mapa, tím víc vlastních domečkù tam mùžete nastrkat vy. Některé mapové podklady lagují, aniž jste na něco, cokoli, dali. Třeba Berlín, nebo Západní Evropa.

Lenochod
Brigádny generál
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: Pi, 31. Aug 2007, 13:43
Bydlisko: Most,Česká republika
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lenochod » St, 17. Sep 2008, 08:08

Souhlasím s tebou jen co se týče lodí mám takoví pocit že když jí dám uspat třeba na cca 2 hodiny tak pokud na ní někdo zaútočí tak se paludní flak stejně potom rozezní alespoò tomu tak bylo dříve teda pokud to nějak neošetřili. :wink:

No a co se týká ještě té tvorby mapy (vzdálenosti letisek,flakù,atd) jde o to pro jakej server mapu děláš jsetli pro hostovaci nebo pro dedikatet s vetším počtem hráčù.

Užívateľov profilový obrázok
PP06
Podporučík
Príspevky: 546
Dátum registrácie: Št, 13. Mar 2008, 18:50
Bydlisko: Stará Turá
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PP06 » St, 17. Sep 2008, 14:31

Hlavne ale nesmieme pri tvorbe misiji zabudat nato aby boli vobec lietatelne. Mam namysli hlavne to ze ak ide vtej mape o pozemne ciele pre obe strany (akoze daka fronta), tak ich treba dat dostatocne vzdialene, aby sa pocas letu dali rozoznat (vziadnom pripade ich dat medzi saba akoze bojuju tvarou vtavar).

Potom je dobre umiestnit miesto bojov tak, aby mapa ponukala aspon 2 cesty knim pre obe strany (aby sa dalo skyt medzi horamy, prist z mora ...) potom je zazitok ztej mapy lepsi nez ked vidim 3 bodky z 5 kilometrov.

Atmosferu este dotvara briefing, je nutne tam zakomponovat aspon pribliznu polohu kam mame lietat, dalej tam treba jasne napisat aky marking ma lietadlo mat a este ked sa to obohati odake kecy okolo, ktore vas uplne vtiahnu do deja, tak sa hned tesite na tu mapu :wink:

Lenochod
Brigádny generál
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: Pi, 31. Aug 2007, 13:43
Bydlisko: Most,Česká republika
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lenochod » Št, 12. Feb 2009, 17:50

Letadlová loď (umístění letadel na palubu)

Aby jste mohly vzlétat s plovoucí letadlové lodě musíte umístit letadlo nad letadlovou loď dát vzlet a poté dát letadlu cíl vámi vybranou letadlovou lod.S přistáním je to skoro stejné jen musíte odhadnout kde se letadlová lod bude nacházet po vašem návratu z mise, jen dáte přistát a zase určíte cíl letadlovou lod a je to.Jinak v dogfightu to bohužel nejde aby jste mohly startovat z letadlovky ale nyní to už zvládnou AI a vy tam alespoò mùžete přistát.

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tvorba map

Príspevok od užívateľa Ivco » Ne, 31. Máj 2009, 21:56

klici prosim vas.
chcem na nasu treningovu mapku pridat letisko tak aby sa startovalo zo vzduchu pre nacvik konkretnych vecí.
no nepodarilo sa mi to.
ani s prenosnymi drahami.
poradte ako na to.
aby nam to startovalo zo vzduchu v dogfigu.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Lenochod
Brigádny generál
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: Pi, 31. Aug 2007, 13:43
Bydlisko: Most,Česká republika
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tvorba map

Príspevok od užívateľa Lenochod » Po, 01. Jún 2009, 08:17

Musiš vybrat cvičnou drahu, ale bez dráhy, nevim přesně jaké je to číslo ale myslim že čtyři.Pak na ni umísti základnu a to je vše.

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tvorba map

Príspevok od užívateľa Ivco » Po, 01. Jún 2009, 17:08

dakujem uz to frci staci uz len dostavit sa na trening.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tvorba map

Príspevok od užívateľa Ivco » Po, 22. Jún 2009, 18:43

Pani takze nad Slovenskom na nas cakaju vo vzduchu ESA riadene novym agresivnym movingom.
stretnut tam mozme rusov, americanov, slovakov, madarov. stihacov aj stihacih bombarderov. aj prieskumnukov.
myslim ze to bude dost pestre.
zajtra to spustim od 18:00.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Užívateľov profilový obrázok
Daze
Brigádny generál
Príspevky: 2747
Dátum registrácie: St, 29. Okt 2008, 22:07
Bydlisko: Chrenovec-Brusno,obec blízko Prievidze
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tvorba map

Príspevok od užívateľa Daze » Po, 22. Jún 2009, 20:31

dúfam,že to bude také mäso ako Lenochodova Lýbia 1943 :sl: :sl: :sl:
Medzi múdrostou a zbabelostou je tenká hranica ,,Manfred Von Richtofen,,

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný