Fuj real na Europskom Nebi :-)

pokoec o poletoch na rôznych servroch, hostoch,....
Užívateľov profilový obrázok
Doomer
Plukovník
Príspevky: 1822
Dátum registrácie: Ne, 01. Aug 2010, 11:02
Bydlisko: Kanianka
Kontaktovať užívateľa:

Fuj real na Europskom Nebi :-)

Príspevok od užívateľa Doomer » Pi, 31. Júl 2015, 06:33

Tema pre realne lietanie na com kolvek a ktoreho kolvek clena
... Hardy zamavaj krídlami ....
If flying were the language of man, soaring would be its poetry.
Soaring flight is the pursuit for energy. H.W. Grosse first pilot who flown 1000km FAI triangle

Užívateľov profilový obrázok
Doomer
Plukovník
Príspevky: 1822
Dátum registrácie: Ne, 01. Aug 2010, 11:02
Bydlisko: Kanianka
Kontaktovať užívateľa:

Re: Fuj real na Europskom Nebi :-)

Príspevok od užívateľa Doomer » Pi, 31. Júl 2015, 07:06

Ahojte, od 18.7 do 25.7 sa skupina slovenskych tazkych bombarderov, fakt nas tak volali aj na letisku, zucastnila oddychoveho cvicenia s nazvom Plachtarsky pohar vysociny. Web to: http://www.gliding.cz/souteze/2015/ppv/ . Pre toto cvicenie sme si vybrali dva papierovo odlisne bombardery, co sa nakoniec ukazalo fakt iba papierovy rozdiel, DG 1000 S https://en.wikipedia.org/wiki/DG_Flugzeugbau_DG-1000 volaci znak NIT, na ktorom lietala Nitrianska posadka a Duo Discus XLT https://en.wikipedia.org/wiki/Schempp-Hirth_Duo_Discus volaci znak DUO, na ktorom zase lietala Prievidzka posadka v zlozeni mojej malickosti a naseho kamarata Tomasa, ktoreho poznate z Prievidzkych stretiek.

Letisko nasadenia: Havlickov Brod je byvale vojenske letisko postavene na kopci a jeho draha ma celkom slusne stupanie respektive klesanie v zavyslosti na tom, na ktoru stranu sa startuje. Drahy maju smer 11 a 29, prave draha 29 je do kopca. Neskor sa ukazalo ze startovat s nasimi bombardermi proti kopcu nie je uplne idealna sutiacia nakolko vlecne lietadla dostupne na letisku nemali moc velku silu a nasich tazkotonaznych 750kg im robilo celkom problem nas dostat do vzduchu. Dva starty z celkovych 4 co sme mali za celu sutaz sme museli spolu s vlekarom vecer zapit s tym ze sme sa pekne vybali a boli sme radi ze sme to prezili. Hold letisko je v nadmorskej vyske 460m co nerobi moc dobrotu atmosferickym motorom specialne ked je vonku 34 !!!! stupnov. Prekvapivo najlepsie tahala licencne vyrabana cessna 172 Raims Rocket, napriek tomu ze ju licencne robili Frantici... nas najoblubenejsi vlek bol ale za OK-EREkce, zlin - 526 AFS-V, co je krasny rychli stroj s dostatkom vykonu a hlavne ked to zatiahlo podvozok tak sme sa citili ako za chvostom Migu 3, ktoreho ideme zostrelit :-), pockajte si na video. Musim este spomenut ze na letisku mali FUNKCNE dve 250 kg cvicne Stukove Pumy. Bohuzial ja debil som ich zabudol odfotiti. Boli to velke betonove pumy, ktore mali iba dymovnicovu rozbusku, ktora sa aktivovala dopadom na zem. Aspon sa tie pumy lahsie hladali.. Pozor boli spravene na opakovane pouzitie.

Nas ciel: prisli sme si hlavne oddychnut pokecat a popit s nasimi starymi kamaratmi, ktorych sme uz dlho nevideli a medzi to nieco polietat. Myslim si ze z oboch pohladom sme ciel splnili na vybornu. Aj ked musim priznat ze minimalne posadka DUO mala v umysle trosku ponahanat pripadne predlietat roj ceskych 17,6m Ventusov. Predsa len im musime ukazat ze aj slovenske bombardovacie kridlo je nebezpecne lebo nikdy neviete ci je na stihacej alebo bombardovacej misii :-) Prave tak ako sa to deje aj na virtualnom nebi kde nas je mozne vidiet v nezvycajnych skupinach... Pe2 obklopena Lavockami a vsetci idu po stihacoch... alebo strmhlavy bombarder Pe 8 :-)

Ako som uz spominal dokopy sme leteli 4 dni z toho len dva sme zaleteli normalne. Tie prve dva sme sa jedna zohravali na palube a jednak sme sa zoznamovali z orografiou terenu, ktora sa nam raz vypomstila :-( ... O tom ale v dalsiom reporte z jednotlivych dni....

A ozaj... Kemp sme si postavili v tieni krasnej funkcnej AN-2.... cista romatika :-)
Prílohy
IMG_4555.jpg
priprava planu naletu...
IMG_4562.jpg
Nic z toho co je na fotke dobre tahalo... Najviac sme sa vybali s pilotom Radimom tej zltej 226. Ten snad lietal len na 3 zo 6 valcov...
Foto1_LTD.jpg
velitelstvo slovenskej bombardovacej letky
Naposledy upravil/-a Doomer v Pi, 31. Júl 2015, 07:07, upravené celkom 1 krát.
... Hardy zamavaj krídlami ....
If flying were the language of man, soaring would be its poetry.
Soaring flight is the pursuit for energy. H.W. Grosse first pilot who flown 1000km FAI triangle

Užívateľov profilový obrázok
Doomer
Plukovník
Príspevky: 1822
Dátum registrácie: Ne, 01. Aug 2010, 11:02
Bydlisko: Kanianka
Kontaktovať užívateľa:

Re: Fuj real na Europskom Nebi :-)

Príspevok od užívateľa Doomer » Pi, 31. Júl 2015, 07:06

Tesne po starte a uz v bezpecnej vyske... zaciname sa usmievat. To bol vlek za tou zltou 226. Vyska cca 50 AGL a vzdialenost uz 5 km od letiska... proste to nestupa :-D
Prílohy
Foto2_LTD.png
... Hardy zamavaj krídlami ....
If flying were the language of man, soaring would be its poetry.
Soaring flight is the pursuit for energy. H.W. Grosse first pilot who flown 1000km FAI triangle

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7503
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Fuj real na Europskom Nebi :-)

Príspevok od užívateľa Ivco » Ne, 02. Aug 2015, 19:39

Aj ja niečo pridám:) síce staršieho dáta.
https://youtu.be/funPKV18W5k
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní