HOBBY No.2

Vtipy videa a ine.
Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Ut, 30. Okt 2012, 06:08

hej tie dvere sme si všimli tiež neskoro.
vidno to až z vacsej diaľky.
v bazare medzi autsami to nebolo vidno.
skusenosť do buducna. pri kúpe.
auto si nechať vytiahnuť z radu a obzrieť z odstupu pod viacerými uhlami.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Užívateľov profilový obrázok
veikso
Brigádny generál
Príspevky: 3332
Dátum registrácie: Ut, 18. Aug 2009, 20:24

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa veikso » Ut, 30. Okt 2012, 06:28

No pokud to byly jenom ty dveře tak je to v pohodě. Nejlépe je to vidět po tmě pod městským osvětlením :idea:
Všichni zahynuli, jenom veikso se ztratil...

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » So, 24. Dec 2016, 19:41

Na suzuki fóre som predniesol takúto otázku.
ak viete niekto poradiť a máte skúsenosť sem s ňou.

Ahoj. SX4 máme teraz prvú zimu. vymenili sme ho za Ignisa lebo ten bol na snehové cesty priľahký a iba s predným pohonom. A raz cestou dolu zo Skalky-pri Kremnici sa nám stalo že auto sa v zákrute zrazu z povrchu ujazdeného primrznutého a následne mierne povoleného snehu "odtrhlo" a šup? už to išlo do hodín. Na ceste obohnatej z jednej strany zvodidlami a z druhej snehovým závejom a v klopenej zákrute nebol šanca na nejaké vyrovnanie a prácu s plynom či čarovanie s brzdami.

Tak sa chcem spýtať akú kombináciu použiť pri SX4 na čo najbezpečnejšie schádzanie (dolu kopcom) na tvrdej ale klzkej ceste.
4x4 auto a ESP zapnuté?
4x4 auto ale ESP vypnuté?
4x4 lock ESP zapnuté?
4x4 lock ESP vypnuté?
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Užívateľov profilový obrázok
Sidewinder
Brigádny generál
Príspevky: 3906
Dátum registrácie: Ne, 16. Mar 2008, 10:04
Bydlisko: rodeny dedincan z Toporca
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Sidewinder » Ne, 25. Dec 2016, 08:17

ivco vsetky systemy su zalozene na tom (a funguju len vtedy) ked je zabezpecena adhezia k povrchu.. cize prilnavost k ceste..
cize ak je klzko a nejakou pricinou sa auto "odtrhne" od cesty.. nepomoze ti ziadny system..
Ak je to to take hladke, ze sa ti na tom smyka aj v topankach, tak retaze.. neviem kolko spravia kvalitne zimne gumy.
A potom styl jazdy.. ziadne slapanie na brzdy, vacsinou brzdenie motorom. Casto sa stane ze ked to na takom povrchu s rychlostou prepalis.. uz nie je cesty spat. Ja sa v takej situacii este snazim volit stopu tak (ak je moznost) aby som siel jednou stranou po stehu za krajnicou.. nech to aspon tam drzi. Na takom povrchu je treci sucinitel strasne maly, takze sa k tomu musis spravat neskutocne jemne..
A ake variant nastavenia pouzit to si nastuduj v uzivatelskej prirucke.. s hodnou by som ti poradil ale suzuki nepoznam..
pre ten lock mozu byt obmedzenia rychlostne.. aby si nieco nepokazil. Na honde sa stabilizacny system vypina len pri jazde v terene - napriklad.
Když se ocitnete ve férovém souboji, asi jste neco dost podelali.

Užívateľov profilový obrázok
Doomer
Plukovník
Príspevky: 1822
Dátum registrácie: Ne, 01. Aug 2010, 11:02
Bydlisko: Kanianka
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Doomer » Ne, 25. Dec 2016, 09:37

Presne ako pise Majo. Na zjazde z kopca je to strasne narocne a musis poznat auto. Velmi dobry trik je chodit po snehu a nie v kolajach kde je casto vyjazdeny, vyhladeny lad alebo velmi krasne vylesteny sneh.

Zimne gumy spravia vela. Osobne pouzivam na aute NOKIAN WR 3 podla toho ci su na 4x4 alebo na mojej predokolke. V pripade setrenia nakladov tak pozeraj po pneu co maju specifikaciu M&S (Mud and Snow / blato a sneh) Tieto pneu su navrhnute tak aby na neobalili snehom alebo blatom a snazia sa nechceny sneh/blato vytlacit z pod kolesa. Preto je lepsie na takych pneu jazdit viac po snehu ako vo vylestenych kolajach.

Pokial mas ale lad tak ti pomozu iba pneu s hrotmi alebo ziletkami(u nas je to nelegalne) vo svedsku a norsku bezna prax. U nas mas moznost iba retaze. To mas ale rozne obmedzenia v podobe max rychlosti a povrchu na ktorom mozes jazdit.

Co sa tyka toho lock - uzavierka diferencialov. Na zjazd z kopca sa vzdy zamykaju vsetky diferencialy co mas, alebo co mozes zamknut. Su rozne techniky ako zchadzat kopec na 4x4. Este dolezita zasada je mat vzdy zaradenu rychlost a nevyslapnutu spojku. Nikdy nezchadzaj nebezpecny povrch na vyssiom stupni ako 2. Gravitacia je svina a hybnost auta pri 50-60 moc velka..

Doporucujem sa dohodnut s nejakym kamaratom co ma nejaku lepsiu 4x4 napriklad Defendera a moznost samostatne ovladat vsetky diferencialy. Treba si vyskusat ako diferencialy pomahaju, ktory ma aky efekt atd...
... Hardy zamavaj krídlami ....
If flying were the language of man, soaring would be its poetry.
Soaring flight is the pursuit for energy. H.W. Grosse first pilot who flown 1000km FAI triangle

Užívateľov profilový obrázok
Sidewinder
Brigádny generál
Príspevky: 3906
Dátum registrácie: Ne, 16. Mar 2008, 10:04
Bydlisko: rodeny dedincan z Toporca
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Sidewinder » Ne, 25. Dec 2016, 09:59

no presne.. retaze som myslel a zabudol napisat.. najlacnejsie najrychlejsie riesenie.. mat v kufry jeden par retazy a hotovo..
ja na oboch CR-V ckach (obycajne SUV-ko) mam celorocne M+S.. pojazdil som kadeco za tych 6r a nikdy mi netrebalo retaze.. treba po poznat.. treba to citit pod ritou a na volante.
Ked som u rodicov na dedine a takto v zime, tak normalne vezmem auto a idem si skusat ci uz hlboky sneh alebo take klzke strme useky.. rozjazdy, zjazdy proste ktore situacie to zvladne .. comu sa vyhnut a naucit sa citat to auto..
Lebo ono dava kopu informacii, len sa to treba naucit spravne citat..
Když se ocitnete ve férovém souboji, asi jste neco dost podelali.

Užívateľov profilový obrázok
veikso
Brigádny generál
Príspevky: 3332
Dátum registrácie: Ut, 18. Aug 2009, 20:24

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa veikso » Ne, 25. Dec 2016, 10:52

Jo jo. Suzuki jsou dobre mašiny. Měl jsem dvě a ta druha mi dala virtualni jméno. Obě zadokolky. :wink: :V:
Všichni zahynuli, jenom veikso se ztratil...

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Ne, 25. Dec 2016, 14:05

Vďaka za typy.

Edo píše: Na zjazd z kopca sa vzdy zamykaju vsetky diferencialy co mas, alebo co mozes zamknut.
aj mne to tak vychádza že aby pri zjazde a brzdení motorom zaberali-pribržďovali aj zadné kolesá. trochu to zabráni utekaniu zadku do strán v zákrute a tým aj otočeniu auta. samozrejme v rozumnej rýchlosti.

no počul som aj takú radu že pri zjazde nechať iba predok. že 4x4lock nepoužívať. ale to mi nejak nesedí.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Užívateľov profilový obrázok
Sidewinder
Brigádny generál
Príspevky: 3906
Dátum registrácie: Ne, 16. Mar 2008, 10:04
Bydlisko: rodeny dedincan z Toporca
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Sidewinder » Ne, 25. Dec 2016, 19:33

tu je manual:
https://www.ulozto.cz/!unYSDU6H/suzuki- ... ?_fid=sh6q
na strane 162 a163 mas popisane o 4WD LOCK a AUTO
A na strane 167 a 168 mas popisane o ESP..

V skratke 4WD lock je na pomale jazdenie + dalsie specifika.. ked prekrocis nejaku rychlost ta sa to prepne do auto..
cize normalne jazdenie na AUTO a retazeeeeeeeeeeeeee :-) zimne retazeeeeee
Když se ocitnete ve férovém souboji, asi jste neco dost podelali.

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Ne, 25. Dec 2016, 21:02

dík. :) veď ale komu by sa chcelo zakladať reťaze. preto tu už druhý deň špekulujem aby som sa reťaziam vyhol :roll:

ten lock sa sám prepne do režimu auto pri prekročené 60km/h.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Užívateľov profilový obrázok
Sidewinder
Brigádny generál
Príspevky: 3906
Dátum registrácie: Ne, 16. Mar 2008, 10:04
Bydlisko: rodeny dedincan z Toporca
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Sidewinder » Ne, 25. Dec 2016, 22:00

ked sa ti "nechce".... tak ti teda drzim palce no .....
Když se ocitnete ve férovém souboji, asi jste neco dost podelali.

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Ne, 25. Dec 2016, 22:08

ved jasné človek do vtedy špekuluje až kým sa mu to nevypomstí. :(

a vďaka za odkaz na manuál.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Dano10
Brigádny generál
Príspevky: 2238
Dátum registrácie: Po, 22. Nov 2010, 13:21

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Dano10 » Ne, 25. Dec 2016, 22:37

Ivko ja jazdím 4X4 už asi 10 rokov. Treba nechať 4x4 auto a ESP zapnuté, tak som to mal na Passate. Automatika ti zapne 4X4 ked je treba a ESP "ti capne po rukách" ked voľačo prepáliš, vypínaš iba ked sa chceš vyblbnút bez toho aby ti do toho kecal komp. Záleží aj od systému ktorý máš . Xdrive je permanentná 4kola. Myslím že aj Qvatro ale s tým nemám skúsenosti.
Na L200 ked je súvislá vrstva snehu zapínam manuálne 4X4 či už z kopca alebo do kopca. Popravde retaze od kedy mám 4koly som nikdy nepotreboval. Look potrebuješ iba pri rozjazde . Ale ako píšu chalani, najdôležitejšie sú zimné pneumatiky. Na značke nezáleží iba neodporúčam menej ako 4 mm a príliš staré.

A 4kola ti pomáha iba pri rozjazde a zrýchlení, ak potrebuješ zastaviť tam ti nepomôže vôbec, takže treba jazdiť opatrne :!:
TriDuby_Luky
-------------------------
Aj ked blúdzíme , stracení zme neni

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Po, 26. Dec 2016, 17:59

Vďaka.
Ale predsa len som aj našiel test ktorý čiastočne potvrdzuje že 4x4 pomôže v tom aby zadok ušiel menej do strán ako len 2wd.
takže ujde menej aj pri jazde dolu kopcom po snehovej ujazdenej ceste brzdením motorom.

https://www.youtube.com/watch?v=e6UmCIuC0SI

je to na začiatku videa.
najprv ide s predkom a potom aj so zadkom a je vidieť že auto sa drží rovnejšie pri 4x4.
www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Ivco
Divízny generál
Príspevky: 7507
Dátum registrácie: St, 12. Mar 2008, 18:21
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: HOBBY No.2

Príspevok od užívateľa Ivco » Št, 01. Nov 2018, 19:21

www.letkatriduby.sk
TriDuby_Ivco

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní